خرید کلرید آهن شش آبه (FeCl3.6H2O)

کلرید آهن شش آبه 

کلرید آهن شش آبه یا همان فریک کلراید یکی از پر مصرف ترین کمپلکس های معدنی است که به طور گسترده ای در صنایع مختلف استفاده می شود. در ادامه به بررسی ویژگی ها و خواص این ماده ارزشمند می پردازیم.

کلرید آهن شش آبه با فرمول شیمیایی فرمول کلرید آهن شش آبه شناخته می شود. این ماده در حالت جامد به صورت کلوخه های زرد – قهوه ای تا زرد – نارنجی رنگ و در حالت مایع به رنگ قرمز – قهوه ای مشاهده می شود. این ماده بوی اسیدی ملایمی داشته و قابلیت اشتعال ندارد.

فرمول کلرید آهن

کلرید آهن خاصیت اسیدی داشته و بنابراین می تواند باعث خوردگی شود اما خوبی این ماده این است که توسط پوست بدن جذب نشده و تنها راه ورود آن به بدن از راه خوراکی می باشد. این ماده سمی نیست اما در صورت خورده شدن می تواند باعث مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی شود. اما تماس با آن باعث مسمومیت نمی شود.

خواص فیزیکی و شیمیایی

کلرید آهن شش آبه به عنوان یک ماده جاذب الرطوبه شناخته می شود و در صورت قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب به سرعت آب جذب کرده و به صورت نیمه جامد در می آید. نقطه ذوب آن 37 درجه سانتی گراد بوده و پیش از رسیدن به نقطه جوش، به اکسی کلرید آهن و سپس در دما های بالاتر به اکسید آهن و هیدروکلریک اسید تجزیه می شود.

همانطور که اشاره شد، کلرید آهن خاصیت اسیدی داشته و بنابراین می تواند باعث ایجاد خوردگی شود. همچنین این ماده در مجاورت برخی فلزات، علاوه بر خوردگی، واکنش های اکسایش و کاهش نیز انجام داده و می تواند به کلرید آهن (II) تبدیل شود. بنابراین برای نگهداری از آن هرگز نباید از مخازن آهنی استفاده کرد. 

کلرید آهن شش آبه

کاربرد کلرید آهن

این ماده به طور گسترده ای در صنایع تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر خاصیت فولکولانتی (لخته سازی) همچنین برای از بین بردن برخی آلودگی های باکتریایی و شیمیایی نیز کاربرد دارد. هنگامی که آب و گل وارد تصفیه خانه می شود؛ به آن کلرید آهن شش آبه می زنند تا گل و لای موجود در آب ته نشین شود.

یکی دیگر از کاربرد های این ماده ارزشمند، استفاده در صنایع آبکاری فلزات است. از کلرید آهن شش آبه برای اچینگ چاقو های آهنی استفاده شده و باعث ایجاد طرح های مختلف بر روی سطح طیغه می شود.

از این ماده همچنین در صنایع سنتز مواد آلی به وفور استفاده می شود. فریک کلراید در فرآیند آلکیلاسیون فریدل کرافتس می تواند نقش اسید لوئیس را بازی کرده و باعث اتصال زنجیره آلکانی به حلقه آروماتیک شود.

از این ماده همچنین در ساخت رنگ و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود. کلرید آهن (III) همچنین به عنوان یک ماده مرجع در کارخانجات تولید فولاد برای تعیین عیار آهن استفاده می شود. از این ماده همچنین در چاپ مدار های الکتریکی و یا از بین بردن رنگ نیز به وفور استفاده شده است.

خرید کلرید آهن شش آبه

شرکت آینده سازان صنعت گستر شیمی جنوب، به تازگی به عنوان اولین تولید کننده ایرانی کلرید آهن شش آبه، اقدام به تولید انبوه این ماده کرده و موفق به تولید آن با خلوص بسیار بالا شده است. در تصویر زیر آنالیز این ماده قابل مشاهده است.

آنالیز کلرید آهن

برای دانلود فایل pdf این آنالیز، اینجا کلیک کنید. بر اساس این آنالیز، خلوص محصول تولیدی بیش از 98.5 درصد بوده و به راحتی می تواند در گرید extra pure و usp به عنوان یک ماده با کیفیت آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید این محصول را به صورت فله و یا در بسته بندی های کوچک تر خریداری کنید.

شرکت آینده سازان، هیچ محدودیتی برای مقدار سفارش شما قائل نشده و از 100 گرم تا 100 کیلو و بیشتر، به هر مقدار که بخواهید، می تواند سفارش تان را آماده سازی کرده و در قوطی های مخصوص مواد شیمیایی و یا به صورت فله و در بسته بندی های پلاستیکی و یا گونی های 25 کیلویی، 10 کیلویی و… تقدیم تان کند.

قیمت کلرید آهن شش آبه

یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث قیمت گذاری بر روی مواد شیمیایی، قیمت ارز می باشد. با توجه به نوسان قیمت ارز و همچنین سیر صعودی قیمت های جهانی، به طور قطع نمی توان قیمت محصولات شیمیایی را در بارزه بلند مدت و حتی میان مدت تعیین کرده و یا ثابت نگه داشت.

شرکت آینده سازان، به عنوان یک شرکت تولید کننده داخلی این ماده، به علت استفاده از مواد داخلی و برخی مواد وارداتی خاص، توانایی بسیار خوبی برای کنترل قیمت ها داشته و نوسان بسیار کمی در مورد این محصول داشته است.

قاعدتا قیمت در مقادیر کمتر به نسبت مقادیر تناژی فرق می کند اما ما می توانیم با یک اختلاف بسیار جزئی، هم در مقادیر کم و هم در مقادیر تناژی قیمت نسبتا ثابتی را اعلام کرده و تقدیم تان کنیم. در حال حاضر و با توجه به قیمت مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار گرفته است، قیمت هر کیلو کلرید آهن شش آبه بین 450 تا 500 هزار تومان تعیین شده است.

خرید کلرید آهن

البته در نظر داشته باشید که هزینه بسته بندی و ارسال کالا جزو این قیمت نبوده و به صورت جداگانه و بسته به نوع بسته بندی و شیوه ارسال کالا محاسبه می شود.

ارسال از دفتر مرکزی شرکت در تهران و یا شعبه کرمان شرکت قابل انجام می باشد. ارسال به سراسر ایران قابل انجام بوده و بسته به درخواست شما می تواند توسط اداره پست، تیپاکس و یا باربری های بین شهری وحتی کامیون های شرکت انجام شود.

برای خرید این محصول می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

0913-584-5410 (مهندس حیدری)

0913-395-0586 (مهندس تدین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید