چگونه محلول پتاسیم کلرید 3 مولار بسازیم؟

محلول پتاسیم کلرید 3 مولار یکی از محلول های پر کاربرد در شیمی است. از این محلول معمولا برای نگهداری نوک پروب pH متر ها استفاده می شود. در صورتی که نوک پروب دستگاه خشک باشد و یا در محلول فاقد پتاسیم کلرید قرار گیرد به تدریج جلبک زده و یا در اثر خشکی کارکرد خود را از دست می دهد.

نوک پروب های pH متر حساس ترین و مهم ترین قسمت این دستگاه هاست و همواره باید در رطوبت بالا و محلول نمکی نگهداری شود. یکی از بهترین نمک ها برای نگهداری این قطعه حساس پتاسیم کلرید است. محلول استاندارد برای نگهداری از این قسمت پتاسیم کلرید 3 مولار می باشد. در این مقاله به چگونگی تهیه این محلول می پردازیم.

پتاسیم کلرید 3 مولار

روش ساخت محلول پتاسیم کلرید 3 مولار

مقدار 22.37 گرم از پتاسیم کلرید جامد و خشک را درون یک بالن ژوژه 100 میلی لیتری بریزید و سپس با آب مقطر آن را تا نیمه پر کنید. سپس با هم زدن نمک را در آب حل کرده و سپس با آب مقطر بالن را به حجم برسانید. در بالن را گذاشته و مجددا آن را هم بزنید تا یک محلول همگن و شفاف ایجاد شود.

شما می توانید برای خرید مواد و تجهیزات لازم خود به فروشگاه شیمی دون سری بزنید. همچنین می توانید برای خرید مواد یا تجهیزاتی که هم اکنون در فروشگاه موجود نیست، از طریق لینک موجود در بالا یا پایین صفحه با پشتیبانی شیمی دون تماس بگیرید. تنها کافی است روی تماس با پشتیبانی شیمی دون کلیک کنید.

تلفن شما به صورت خودکار شماره را وارد کرده و برای برقراری تماس آماده می کند. تیم شیمی دون به صورت 24 ساعته و در کلیه ایام هفته و سال، آماده خدمت رسانی به شما شیمی دانان گرامی می باشد. شما همچنین می توانید از همین طریق برای استعلام قیمت کلیه مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی داخلی و خارجی اقدام کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید