پارافین چیست؟ به چه دردی می خورد؟

پارافین چیست؟

 در علم شیمی و مواد شیمیایی به طور کلی, به آلکان ها پارافین نیز گفته می شود و بسته به اینکه تعداد کربن آن ها چه تعداد باشد, این پارافین به صورت مایع, نیمه جامد و یا جامد دیده می شود. پارافین به طور عمومی از نفت خام به دست می آید و یک محصول پالایشگاهی به حساب می آید.

 از پارافین جامد و مایع در صنایع مختلفی از جمله, تولید شمع استفاده می شود. بر خلاف پارافین جامد, پارافین مایع قابلیت اشتعال داشته و می توانند در مجاورت شعله بسوزد؛ اما پارافین جامد نمی سوزد و می تواند در مجاورت شعله به مایع تبدیل شود و بنابراین یک ماده بسیار مناسب برای ساخت انواع مختلف شمع ها به حساب می آید.

پارافین به طور عمومی, تنها از دو عنصر کربن و هیدروژن ساخته شده است و یک ماده آلی به حساب می آید که به طور طبیعی در محیط زیست وجود دارد و در ساختار بدن انسان و سایر جانوران نیز دیده می شود.

این ماده برای اولین بار در قرن نوزدهم توسط دانشمندی آلمانی به نام کارل فون جداسازی و شناسایی شد و به تدریج با شناخت خواص آن و یافتن کاربرد های متعدد, به سرعت به یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد تبدیل شد. 

پارافین مایع چگونه است؟

این ماده به صورت یک مایع شفاف تا کمی زرد رنگ, با چگالی بالا و گرانروی زیاد دیده می شود. این ماده قابلیت سوخت داشته و در مجاورت آتش, شعله ور می شود؛ بنابراین در نگهداری از آن باید ملاحظات خاصی رعایت شود.

این ماده برای اولین بار در سال ۱۸۰۷ توسط یک زمین شناس به نام آبراهام گزنه با استفاده از تقطیر نفت خام به دست آمد. این روش تولید پارافین مایع, نسبتاً گران بود. بنابراین دانشمندان بعدی به توسعه روش های ارزان تر استخراج پارافین مایع پرداختند و در نتیجه آن تحقیقات, روش های بسیار ارزان تری ایجاد شد و این باعث شد تا پارافین مایع, بتواند با قیمت مناسب در اختیار صنایع مختلف قرار گیرد.

از پارافین مایع در صنایع مختلفی استفاده می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

  •  لاستیک سازی
  •  کبریت سازی
  •  شمع سازی
  •  تولید چسب و پارچه
  •  سموم و آفت کش ها
  •  لوازم آرایشی و بهداشتی

 پارافین جامد چگونه است؟

 پارافین جامد به صورت یک ماده ژله ای طور و به رنگ سفید است که تقریباً ۳ تا ۵ درصد آن را یک روغن و بقیه آن را هیدروکربن های بلند زنجیر تشکیل می دهد. این ماده در سه گرید خوراکی, بهداشتی و صنعتی تولید و مصرف می شود.

از کاربرد های آن برای مثال می توان به استفاده در تصویر برداری های اشعه ایکس اشاره کرد؛ همچنین برای ساخت برخی تجهیزات آرایشی و بهداشتی, به عنوان یک عامل غلظت دهنده و در برخی دیگر به عنوان یک عامل حالت دهنده مو استفاده می شود. همچنین در ساخت برخی کرم های دست و صورت نیز به عنوان عامل چربی زا و نرم کننده استفاده می شود.

 یک نوع دیگر از پارافین جامد که به صورت گرانول تولید می شود نیز وجود دارد که یکی از اصلی ترین استفاده های آن در صنایع لاستیک سازی می باشد. به طور کلی, پارافین جامد و مایع کاربرد های متعددی دارند که از صنایع شیمیایی گرفته تا صنایع دارویی و خوراکی به وفور از آن ها تولید و استفاده می شود.

شما می‌ توانید پارافین مایع و یا جامد مورد نیازتان را به راحتی از شیمی دون خریداری کنید. ما در فروشگاه شیمی دون این محصول ارزشمند را در بسته بندی های 1 کیلویی تا 20 کیلویی برایتان آماده کرده ایم و در سریعترین زمان ممکن برایتان ارسال خواهیم کرد. در صورتی که همین امروز سفارش تان را ثبت کنید, در صورتی که در تهران باشید همین امروز و در صورتی که در شهرستان های دیگر کشور باشید بسته به فاصله ای که از تهران دارید, حداکثر تا 5 روز کاری آینده این محصول را درب منزل و یا آزمایشگاه تان تحویل خواهید گرفت.

در راستای کمک به توسعه صنایع شیمیایی, شیمی دون امکان سفارش گیری عمده این محصول را نیز فراهم کرده است و شما می توانید پارافین مایع و پارافین جامد را با گرید صنعتی در مقیاس ۱ تا چندین تن سفارش دهید. برای این کار, تنها کافی است که از اینجا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شمارا راهنمایی کنند.

همچنین برای خرید این محصول از دو کمپانی بزرگ مرک و یا سیگما می توانید از اینجا در خواستتان را ثبت کنید تا در کمترین زمان با شما تماس گرفته شود.

 افتخار ما, همراهی شماست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید